Η ΕΝΕΒΑΠ στον Τύπο

Δημοσιεύθηκε Μάιος 5th, 2015 | από admin

0

Συνέντευξη του Προέδρου της ΕΝΕΒΑΠ, Βασίλειου Τσαγκάρη «Η ΕΝΕΒΑΠ δεν είναι ένα κλειστό κλαμπ λίγων ανθρώπων» – Ο Σχολιαστής της Αγίας Παρασκευής

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν εκλογές στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Εμπόρων και Βιοτεχνών Αγίας Παρασκευής και μετά από πολλά χρόνια ο πρώην πρόεδρος της ΕΝΕΒΑΠ Μάκης Χάρχαρος δεν έθεσε υπο­ψηφιότητα, με αποτέλεσμα να εκλεγεί  στη θέση του ο 33χρονος Βασίλης Τσαγκάρης.
Ο Βασίλης Τσαγκάρης, κάτοικος Αγίας Παρασκευής από το 1990, διατηρεί κατάστημα ηλεκτρονικών υπολογιστών στην οδό  Δερβενακίων 121 δίπλα στο μετρό της Δουκίσης Πλακεντίας,  ασχολείται με το εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών και δραστηριοποιείται γενικά στον τομέα της πληροφορικής.
Μετά την εκλογή του αυτή, συναντηθήκαμε και του ζητήσαμε να μας αναλύσει  τις θέσεις και τις προσδοκίες του για το μέλλον του συλλόγου.
«Σ»: «κ. Τσαγκάρη ποιοι είναι οι λόγοι που σας ώθησαν κατ΄ αρχήν στο να θέσετε υποψηφιό­τητα ;
«Θέλησα ν’ ασχοληθώ με την ΕΝΕΒΑΠ γιατί πιστεύω ότι με κάποιες καινούριες ιδέες μπορούμε να κάνουμε ξανά τον κόσμο να δραστηριοποιηθεί και να λύ­σουμε τα προβλήματα μας. Θεωρώ ότι μέσω των συλλογικών δράσεων κι αν ενωθούν οι επαγγελματίες και προσπαθήσουν μαζί με κοινές ιδέες να αντιμετωπίσουν τα τρέχοντα προβλήματα της καθημερινότητας μπορούμε να πετύχουμε σημαντικά  πράγματα».
«Σ»: «Υπάρχει συμμετοχή στην ένωση των επαγγελματιών»;  
«Υπάρχει ενδιαφέρον και παρότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τον κάθε συνάδελφο  να συμμετάσχει ή μη, το τελευταίο διάστημα έχουμε μιλήσει με πολύ κόσμο και διακρίνω μια διάθεση να θέλουν να «αλλάξει κάτι» και δηλώνουν πρόθυμοι  να συμμετάσχουν σ’ αυτό το εγχείρημα».
«Σ»: Για να συμμετάσχει κάποιος  στην ένωση υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ;
«Μέλος μπορεί να είναι κάθε φυσικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται στην Αγία Παρασκευή.  Αυτό σημαίνει ότι ατομικές επιχειρήσεις, είτε Ο.Ε. είτε Ε.Ε είτε και ΕΠΕ ή ΑΕ μπορούν να συμμετέχουν.
Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να έρθει  σ’ επαφή με την ένωση είτε μέσω του site το οποίο σύντομα θα είναι ανοιχτό και  θα μπορεί  να κάνει μια «online» αίτηση για να γραφτεί στο σύλλογο, είτε επικοινωνώντας με κάποιο μέλος του συλλόγου.
Όλες οι αιτήσεις οφείλουν να περάσουν από έγκριση του Διοικητικού συμβουλίου το οποίο  συνεδριάζει μια φορά το μήνα και συγκεκριμένα κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα, οπότε σε λιγότερο διάστημα από ένα μήνα από τη στιγμή δηλαδή που θα μας γνωστοποιήσει ότι θέλει να γίνει μέλος θα εγκριθεί η αίτηση του».
«Σ»:  Υπάρχει κόστος ;
«Το κόστος εγγραφής είναι 10€ και η συμμετοχή του είναι  18€ τον χρόνο».
«Σ»: Σε τι αποσκοπεί η δημιουργία του site;
«Η ύπαρξη του site πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει στην καλύτερη επικοινωνία της ένωσης με τους κατοίκους της Αγίας Παρασκευής, οι οποίοι με ένα «κλικ» θα μπορούν να ενημερώνονται διαβάζοντας ανακοινώσεις του σωματείου, νέα,  άρθρα, ή διάφορους νόμους που πιθανόν να ενδιαφέρουν κάποιον επαγγελματία όπως νέους ανθρώπους που σκέφτονται να ξεκινήσουν μια καινούρια δραστηριότητα αλλά φοβούνται.
Εμείς θέλουμε να τους βοηθήσουμε δίνοντας τους  κάποιες βασικές γενικές κατευθύνσεις. Σίγουρα θα πρέπει να στραφούν στους ειδικούς, αλλά μπορούμε κι εμείς να δώσουμε μια ώθηση ή  ν΄ αποτελέσουμε  ένα εφαλτήριο.  Το πρώτο σκέλος του site θα διαθέτει κυρίως ενημερωτικό υλικό για τους επαγγελματίες, ενώ στο άλλο σκέλος του θα υπάρχει ένας  ηλεκτρονικός  κατάλογος των επιχειρήσεων στην Αγία Πα­ρασκευή, οπότε κάποιος έχοντας πρόσβαση στο site θα μπορεί να βλέπει τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στον δήμο μας».
«Σ»: Ποια είναι τα πιο κύρια προβλήματα όσον αφορά τους εμπόρους εκτός από το θέμα της κρίσης και σε τι θα μπορούσε να βοηθήσει η ΕΝΕΒΑΠ για να δώσει λύσεις και κίνητρα ;
Αν σας έλεγα ότι γνωρίζω όλα τα προβλήματα μάλλον δεν θα ήμουν ειλικρινής απέναντι σας. Παρ’ όλα αυτά με την επικοινωνία που έχω με τους συναδέλφους,  η ΕΝΕΒΑΠ μπορεί και πρέπει να είναι αρωγός σε διάφορα θέματα της καθημερινότητας  προ­κύ­πτουν. Υπάρχουν όμως και προβλήματα που «χρονί­ζουν» και στα οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να δοθεί μια λύση, όπως για παράδειγμα το πρόβλημα  της  έλλειψης  θέσεων στάθμευσης.
Στην πρόσφατη επικοινωνία που είχαμε με τον δήμαρχο,  ζητήσαμε να δούμε μια λύση με ελεγχόμενη στάθμευση στους εμπορικούς δρόμους της Αγίας Παρασκευής, ώστε στους κάθετους  δρόμους να  μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους οι μόνιμοι κάτοικοι.
Υπάρχουν δυο προβλήματα όσον αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση.  Το ένα  είναι ότι πρέπει να γίνει μελέτη, να ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο και μετά να υλοποιηθεί,  άρα όπως καταλαβαίνετε είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και το δεύτερο είναι ότι «κάποιος» θα  πρέπει να επιτηρεί και ν΄ αστυνομεύει την παράνομη στάθμευση, γιατί ακόμα κι αν δημιουρ­γήσουμε θέσεις στάθμευσης, αν δεν επιτηρούνται δεν θα λυθεί το πρόβλημα.
Αυτό λόγω της κρίσης, όπως καταλαβαίνετε είναι λίγο δύσκολο και βεβαίως δεν  θέλουμε να βρε­θούμε αντιμέτωποι μ’ όλο τον κόσμο που δεν έχει τη δυνατό­τητα να παρκάρει το αυτοκίνητο του με κάποιο αντίτιμο.
Η πρόταση μας  λοιπόν είναι,  όταν θα επανέλθει η δημοτική αστυνομία, οι εργαζόμενοι σ΄ αυτήν  ν’ αναλάβουν τον έλεγχο της στάθμευσης  ώστε το αντίτιμο να είναι πολύ χαμηλό. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εμείς προτείναμε το πρώτο μισάωρο να μην έχει καθόλου χρέωση (αν δηλαδή κάποιος θέλει να πεταχτεί σε κάποιο φαρμακείο) και μετά να είναι πολύ χαμηλό, της τάξεως του ενός – δύο ευρώ το παρκάρισμα».
«Σ» Θα υπάρχει μέγιστο  χρονικό όριο;
«Βεβαίως θα πρέπει να υπάρχει  ένας μέγιστος χρόνος στάθμευσης , γιατί με αυτό τον τρόπο θα αποτρέψουμε τους ανθρώπους  ν΄ αφήνουν το πρωί το αυτοκίνητο τους και να το παίρνουν το απόγευμα, όπως ισχύει στους περισσότερους όμορους δήμους.
Θεωρούμε ότι οι τρεις ώρες που θα πρέπει να είναι η ανώτατη ώρα στάθμευσης, είναι ένας επαρκής χρόνος για να κάνει κάποιος τη βόλτα του στα μαγαζιά να δει αυτό που θέλει να αγοράσει, να ψωνίσει και μετά ν’ αποχωρήσει. Με αυτόν τον τρόπο, εφόσον οι θέσεις θα ανα­κυκλώνονται θα δη­μιουργηθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης σε σχέση με τις υπάρχουσες.
Στην πρόταση μας στο Δήμο, ζητήσαμε το μέτρο αυτό να γίνει σ’ όλους τους εμπορικούς δρόμους κι όχι  μόνο στην Αγ. Ιωάννου,  όπως π.χ  στην  Αγ. Τριάδος στην  Ελ. Βενιζέλου στη Δερβενακίων και γενικά υπάρχουν και άλλοι δρόμοι οι οποίοι πρέπει να προσεχθούν.
Η απάντηση λοιπόν του δήμου είναι ότι σε πρώτη φάση μελετάται το μέτρο για την Αγίου Ιωάννου και τον χώρο γύρω από το Ηλιοτρόπιο και αφού εφαρμοστεί εκεί, στη συνέχεια θα επεκταθεί  κυρίως σε περιο­χές που είναι κοντά σε σταθμούς μετρό γιατί αυτές είναι που έχουν επιβαρυνθεί πολύ από αυτοκίνητα που δεν έχουν να κάνουν με τα συγκεκριμένα καταστήματα ή τους κατοίκους».
«Σ»:  Πιο θεωρείτε  εξίσου σημαντικό πρόβλημα;
« Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που έχουμε στην Αγία Παρασκευή είναι η ελλιπής αστυνόμευση  κι αυτό αποδεικνύεται  από το συμβάν στην Ελ. Βενιζέλου, όπου  ανοίξανε μια σειρά καταστημάτων.
Εμείς ως ΕΝΕΒΑΠ ζητούμε να επανέλθει ο «αστυνομικός της γειτονιάς» που αποτελεί εξαγγελία της κεντρικής κυβέρνησης. Ήδη  ο θεσμός αυτός εφαρμόζεται πιλοτικά στο γειτονικό Χαλάνδρι και η ενημέρωση που έχουμε είναι από τον κ. Πανούση είναι ότι θα εφαρμοστεί και στους υπόλοιπους Δήμους άρα και στην Αγία Παρασκευή.
«Σ» Κάποιο άλλο;
«Ένα άλλο θέμα είναι το  «πως»  θ’ αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των ανθρώπων που δεν θα έπρεπε να βρίσκονται έξω από τα μαγαζιά, όπως π.χ. επαίτες. Καταλαβαίνω την ανθρωπιστική κρίση που υπάρχει και δεν είμαι εγώ αυτός που θα πω στον άνθρωπο να μην βρίσκεται εκεί πέρα. Αλλά με την αιτιολογία ότι υπάρχει αυτή η ανθρωπιστική κρίση, υπάρχουν άνθρωποι επιτήδειοι που εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση και δημιουργούν κάποιες καταστάσεις που είναι πολύ άσχημες και δυστυχώς δεν επιτρέπουν στο αγοραστικό κοινό να κυκλοφορήσει ελεύθερα κι  αυτό έχει αντίκτυπο στην αγορά μας».
Επίσης ένα πολύ μεγάλο  πρόβλημα, είναι  το «παραεμπόριο»  το οποίο σχετίζεται  με την αστυνόμευση και με την εν γένει εφαρμογή των νόμων του κράτους στο προάστιο μας. Είναι ένα ξεχωριστό πρόβλημα το παραεμπόριο αλλά πάλι η αστυνομία πρέπει να το αντιμετωπίσει. Δεν μπορεί να πάει η ΕΝΕΒΑΠ στον άνθρωπο που βρίσκεται δίπλα στη λαϊκή και πουλάει τα εμπορεύματα του παρανόμως και να τον διώξει. Δεν είναι αυτή η δουλειά μας. Η δουλειά μας είναι να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια διαμαρτυρία και να φέρουμε τις Αρχές να κάνουν αυτό που πρέπει.
Το τέταρτο μεγάλο  πρόβλημα είναι τα εμπορικά κέντρα. Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα που δημιουργήθηκαν, τύπου mall, McArthur, κ.λ.π βρίσκονται σε κοντινή ακτίνα σε σχέση με την Αγία Παρασκευή και θα πρέπει να στηριχθεί από τους συμπολίτες μας η τοπική αγορά γιατί  μέσω της τοπικής αγοράς και των χρημάτων που διατίθενται ενισχύουμε το προάστιο μας.
Αντίθετα,  στηρίζοντας τα μεγάλα πολυκαταστήματα οδηγούμε με μαθηματική ακρίβεια  πολλές από τις τοπικές  επιχειρήσεις σε λουκέτο με άμεσο αντίκτυπο και στα έσοδα του Δήμου δηλαδή και στις παροχές αυτού προς τους δημότες.
Υπάρχει μια πολύ ωραία και φιλόδοξη πρόταση από τον πρόεδρο της ΓΕΣΕΒΕ τον Γιώργο Καββαθά για τα openmall που εφαρμόζεται πιλοτικά ήδη  σε κάποιους δήμους.
Τα openmall,  είναι η λογική των εμπορικών κέντρων στα κέντρα της πόλης, όπου τα καταστήματα μεταξύ τους θα έχουν μια «συνεννόηση» και μια «κοινή πολιτική»  όπως έχουν τα αντίστοιχα καταστήματα σ’  ένα εμπορικό κέντρο.   Βεβαίως θα πρέπει να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης ώστε κάποιος που θέλει ν αγοράσει κάτι από αυτό το μικρό εμπορικό κέντρο όπως το ονομάζω, να μπορεί ν αφήσει το αυτοκίνητο του στην αρχή ή στο τέλος αυτού του δρόμου.
Στο μικρό αυτό εμπορικό κέντρο θα γίνονται κάποιες εκδηλώσεις σε συνδυασμό με τον δήμο δηλαδή με την ορχήστρα του δήμου τη φιλαρμονική, οπότε να δημιουργείται  ένα κλίμα ευχάριστο για τον άνθρωπο που περπατάει. Ακόμα κι αυτό που έχει γίνει με τα μεγάφωνα τις γιορτές στην Αγίου Ιωάννου θεωρώ ότι ήταν θετικό.
«Σ» Σχετικά με την αργία της Κυριακής ποια είναι η προσωπική σας άποψη κι αυτή του διοικητικού συμβουλίου;
«Βάσει Νόμου τα καταστήματά μας πρέπει να είναι ανοιχτά επτά Κυριακές του χρόνου και  το κράτος ζητά να «ανοίξει» όλες τις Κυριακές.  Με τον τρόπο αυτό όμως,  στερείται η αργία της Κυριακής, η ξεκούραση, η επαφή με την οικογένεια, και θεωρώ ότι ούτε σωστό είναι ούτε και δίκαιο. Τα μεγάλα καταστήματα και οι αλυσίδες, προσπαθούν να  προωθήσουν  αυτό το μέτρο γιατί ευνοούνται, αφού έχουν την δυνατότητα να καλύψουν τις βάρδιες με πολλούς υπαλλήλους. Στον μικρό επαγγελματία, αν κάποιος θέλει να ψωνίσει και την Κυριακή και κλειστό να τον  βρει , θα μπορεί να ψωνίσει τη Δευτέρα. Ουσιαστικά κανένα όφελος δεν έχει για τους μικρούς επαγγελματίες και η άποψή μου όπως και της ΕΝΕΒΑΠ είναι αυτή. Εμείς ενημερώσαμε τους επαγγελματίες, ωστόσο είναι δικαίωμα του καθενός αν θέλει να ανοίξει το κατάστημά του. Η ΕΝΕΒΑΠ δεν μπορεί να πάει κόντρα στο Νόμο αλλά μπορούμε να «φωνάξουμε»  ότι το μέτρο αυτό  δεν μας ταιριάζει και να πιέσουμε την κεντρική πολιτική σκηνή να αλλάξει το Νόμο.
«Σ» Έχοντας τέσσερις βασικές εμπορικές αγορές, Δερβενακίων – Εμπορικό κέντρο Ηλιο­τρόπιο, Αγίου Ιωάννου, Αγίας Τριάδος και Ελευ­θερίου Βενιζέλου – Πατριάρχου Γρηγορίου, τι αλλαγές ή προσθέσεις θα κάνατε αν σας δινόταν η δυνατότητα ;
Σίγουρα θα αναφερθώ ξανά στο πάρκινγκ οπότε θα δημιουργούσα περισσότερους χώρους στάθμευσης. Το δεύτερο που θα έκανα είναι να βελτιώσω το φωτισμό. Ακόμα και η Αγίου Ιωάννου που ολοκληρώθηκε η ανάπλασή της, ο φωτισμός είναι κατάλληλος για να κάνει κάποιος την απογευματινή του βόλτα παρά για να πάει σε κάποιο κατάστημα. Οι κεντρικοί εμπορικοί δρόμοι είναι συνήθως λουσμένοι στο φως, κάτι που η Αγίου Ιωάννου δεν έχει. Τρίτο είναι η καθαριότητα και θεωρώ ότι ο Γιάννης Σιδέρης ως αντιδήμαρχος καθαριότητας είναι σε σωστή κατεύθυνση τόσο με την δρομολογημένη υπογειοποίηση των κάδων στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής όσο και με την εφαρμογή του νέου κανονισμού καθαριότητας.  Τέλος θεωρώ ότι όπου δεν υπάρχουν κοντά τράπεζες θα πρέπει  να τοποθετηθούν μικρά ΑΤΜ και επειδή πιστεύω στην τεχνολογία,  θεωρώ ότι στην αρχή και στο τέλος της κάθε αγοράς θα έπρεπε να υπήρχαν διαδραστικοί χάρτες, δηλαδή χάρτες που λειτουργούν με οθόνες αφής και αποτελούν έναν μεγάλο κατάλογο με καταστήματα  και ο εκάστοτε καταναλωτής μπορεί να βρει εύκολα το προϊόν που ζητά. .


About the Author



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιστροφή στην Κορυφή ↑